Digital Channels

Pakistan’s First Biometric Banking Solution

BankIslami has been the pioneer of Biometric ATMs since its inception followed by introduction of Cardless ATMs. With the aim to serve our customers in the best way possible and ensure seamless customer experience BankIslami brings you One Touch Banking- a complete Biometric banking solution for all your banking needs which enables you to perform any transaction with just a thumb impression without needing an ATM card or chequebook. One Touch Banking has made banking easier like never before because now “Your Thumb is Your Bank”

This unique proposition focuses on convenience and value innovation which mitigates your dependency on cards and chequebooks and enables you to perform following transactions with just a thumb impression.

  • Chequeless Cash withdrawal
  • Chequeless Pay order issuance
  • Funds Transfer
  • Bills payment
  • Mobile Top up
  • Dormant account activation

Submission for essentials of modern marketing by Philip Kotler
آغاز

BankIslami is the only Bank in Pakistan Banking industry that has introduced instrument less banking service for its customer(s), One Touch Banking is a Signature service of BankIslami (Cheque Less Transaction Service), by using One Touch Banking service customers can withdraw the funds, transfer the funds to other accounts/ other Bank customers, utility bills payment, Mobile Top-up, Internet Banking Activation and Mobile Application Activation services without using a Cheque or any transaction form through Thumb Impression authentication. Customer just needs to visit the branch counter and after BIO Impression verification; customer can execute any counter transaction(s).

In addition to Cheque less transaction services to customers, BankIslami is also providing Inter Bank Fund Transfer (IBFT) through Cheque via One Touch Banking channel by using this service BankIslami customers can transfer the funds from their account to any other bank customer account.

Services Offered:

  • رقم نکلوانا
  • Fund Transfer (Own Account)
  • Fund Transfer (Third Party)
  • Fund Transfer (IBFT)
  • Fund Transfer (IBFT) Through Cheque
  • Mobile Top-up
  • Utility Bills, Internet Bills and Post Pay Bills Payment
  • Pay Order Issuance.
  • Dormant Account Activation
  • Internet Banking and Mobile Application Activation

بینک اسلامی آپ کی انگلیوں پر آسان، محفوظ اور ذاتی خدمات فراہم کرتا ہے۔ ایم بینک اسلامی موبائل ایپ کے ذریعے درج ذیل کوئی بھی کام باآسانی کر سکتے ہیں۔

  • ۔اکاؤنٹ بینک چیک کرنا
  • بلوں کی ادائیگی
  • فنڈز کی منتقلی
  • اے ٹی ایمز اور برانچز کے مقامات
  • اسٹیٹمنٹ کو دیکھنا
  • Mobile Top Ups
  • بینیفشری اور رجسٹربلوں کو منیج کرنا

Download Now

خصوصیات

BankIslami’s has a wide network of 340 plus Branches in 123 plus Cities all of which provide Online Banking services. Online Banking means that all our 340 plus Branches in 123 plus Cities are connected with each other so that you can instantly access your account and make transactions in any BankIslami Branch. The following are the key benefits that you will get out of using our Online branch network:

  • ََ۔دور دراز واقع برانچ میں فوری کریڈٹ کے لئے کیش ڈیپازٹ
  • ۔کسی بھی آن لائن برانچ سے ریموٹ چیک کیش ان کیشمنٹ
  • Instant Funds Transfer between any two Online branches.
  • ۔کسی بھی آن لائن برانچ سے بیلنس کی معلومات اور اکاؤنٹ اسٹیٹمنٹ
برانچ نیٹ ورک

تفصیلات کے لئے براہ کرم ملاحظہ کیجئے (یہاں کلک کریں) (Click Here)

e-Statement

e-Statement is a facility that not only helps you in viewing their statements whenever and wherever required but also brings an end to filing the Statements and keeping a paper stack. It is a convenience that offers you ease of use along with a worldwide access to your banking transactions.

رجسٹریشن کس طرح کی جائے؟

  • Call 021-111-ISLAMI (475264)
  • فون بینکنگ آفیسر سے بات کریں
  • ای اسٹیٹمنٹ کی ایکٹیویشن کی درخواست کریں
  • اکاؤنٹ کی تفصیل بتائیں
  • اسٹیٹمنٹ کی حد بتائیں

دستیاب اسٹیٹمنٹ کی فریکیوئنسیز

  • روزانہ
  • ہفتہ وار
  • ماہانہ
  • 6 ماہ
اکثر پوچھے جانے والے سوالات

۔برانچ کے کیا اوقات ہیں

  • پیر سے جمعرات صبح 9 بجے سے شام 5:30 بجے
    جمعہ صبح 09:00 بجے سے شام 05:30 بجے
    ہفتہ صبح 10:00 بجے سے دوپہر 02:00 بجے

ای اسٹیٹمنٹس کیا ہوتی ہیں؟

  • ای اسٹیٹمنٹس ایک الیکٹرانک اسٹیٹمنٹ ہے جو آپ کے ای میل ایڈریس پر بھیجی جاتی ہے۔

ای اسٹیٹمنٹ سروس کی کیا قیمت ہے؟

  • ای اسٹیٹمنٹ سروس پر کوئی سروس چارجز نہیں۔

کیا میں دنیا میں کسی بھی جگہ سے ای اسٹیٹمنٹ تک رسائی حاصل کر سکتا ہوں؟

  • جی ہاں، اگر آپ کو کسی بھی مقام سے آپ کی ای میل تک رسائی حاصل ہو تو آپ اپنی ای اسٹیٹمنٹ کو دیکھ سکتے ہیں۔

مجھے ای اسٹیٹمنٹس کب موصول ہوتی ہیں؟

  • آپ اپنی بتائی گئی فریکیونسی کے مطابق اپنی ای اسٹیٹمنٹ موصول کریں گے، بینک اکاؤنٹ صارف کی فریکیونسی روزانہ، ہفتہ وار یا 6 ماہ کی ہو سکتی ہے۔

کیا میں ای اسٹیٹمنٹس استعمال کر سکتا ہوں اور ریگولر ای میل پر اپنی اسٹیٹمنٹس بھی موصول کر سکتا ہوں؟

  • جی ہاں، بینک اکاؤنٹ صارف اپنی اسٹیٹمنٹس دونوں ریگولر میل اور بذریعہ ای اسٹیٹمنٹ موصول کر سکتا ہے۔

کیا میں ای اسٹیٹمنٹس استعمال کر سکتا ہوں اور ریگولر ای میل پر اپنی اسٹیٹمنٹس بھی موصول کر سکتا ہوں؟

  • Yes, you can simply call phone Banking at 021-111-ISLAMI (475264)

ایسا کیوں ہوتا ہے کہ رجسٹریشن کے بعد مجھے اپنی بتائی ہوئی فریکیونسی پر ای اسٹیٹمنٹس نہیں ملتیں؟

  • Kindly ensure that your email inbox has free space. Check if the eStatement is lying in the junk mail box and the email address that you have specified is correct. After completing the above checks if the problem persists call at 021-111-ISLAMI (475264)

کیا مجھے اپنی ای اسٹیٹمنٹ دیکھنے کے لئے کسی سافٹ ویئر کی ضرورت ہے؟

  • جی نہیں، آپ کو ایس اسٹیٹمنٹ سروس سے مستفید ہونے کے لئے کسی خاص سافٹ ویئر کی ضرورت نہیں۔ ای اسٹیٹمنٹ پی ڈی ایف فارمیٹ پر ہوتی ییں اور ایڈوب ایکروبیٹ ریڈر پر کھل جاتی ہیں۔

کیا میں ایک سے زائد اکاؤنٹ پر ای اسٹیٹمنٹ ڈلیوری حاصل کر سکتا ہوں؟

  • جی ہاں، آپ اپنے ای میل پر بینک اسلامی کے مختلف اکاؤنٹس کی ای اسٹیٹمنٹس حاصل کر سکتے ہیں۔
خصوصیات

کیا آپ اپنے دوستوں، خاندان، ساتھیوں اور کارباری ساتھیوں کو آسانی اور سہولت دینا چاہتے ہیں ہیں، ہمارے انٹر بینک فنڈز ٹرانسفر ( IBFT) کی سہولت کے ذریعے آپ اپنے اے ٹی ایم کے ذریعے ان کے اکاؤنٹس میں بآسانی فنڈز ٹرانسفر کر سکتے ہیں۔ اب ، آپ کے ساتھ ڈیلنگ کرتے ہوئے وہ بغیر کسی پریشانی اپنے اکاؤنٹس میں فنڈز کی منتقلی یقینی بنا سکتے ہیں۔ چیک کلیئرنس کے لئے انتظار کی پریشانی یا برانچ میں جا کر کیش یا چیک ڈیپازٹ کرانے کی ضرورت نہیں۔

آئی بی ایف ٹی کی سہولت سے آپ 1 لنک آئی بی ایف ٹی کے رکن بینکس کے کسی بھی اکاؤنٹ ہولڈر کو آن لائن فنڈز بھیج اور وصول بھی کر سکتے ہیں۔ درج ذیل وہ اہم فوائد ہیں جو آئی بی ایف ٹی کی سہولت کے استعمال سے آپ کو ملیں گے۔

  • ۔سہولت
  • ۔ استعمال میں آسان
  • ۔ فوری منتقلی ، آن لائن
  • ۔ محفوظ
  • 7×24 Facility- Round the Clock
  • ۔ آئی بی ایف ٹی چیکس کے استعمال کا مکمل خاتمہ کرتا ہے اور آن لائن ٹرانزیکشنز پر عمل درآمد کیا جا سکتا ہے۔
How to do IBFT via ATM?
  • ۔اے ٹی ایم میں کارڈ ڈالیں
  • Wait for Authentication – using Biometric or PIN
  • Select “Funds Transfer” from Main Menu
  • Select “IBFT” from Funds Transfer Menu
  • ْْ۔ اکاؤنٹ سے منتخب کریں جس میں فنڈز منتقل کرنے ہیں
  • ۔ بینک منتخب کریں جہاں فنڈز منتقل کرنے یں
  • ۔ مستفید ہونے والے کا اکاؤنٹ نمبر ڈالیں
  • رقم درج کریں
  • ۔بینیفشری بینک سے آن لائن بینیفشری نام کی توثیق کریں۔ ٹرانزیکشن کی تصدیق کریں۔

Don’t get in line. Go online. Experience reliable, convenient and secure banking services with BankIslami.

Login iBankIslami: https://i.bankislami.com.pk/AmbitRetailFrontEnd/login

فون بینکنگ

We are just a call away! We are there for you 24 hours a day, 7 days a week. We don’t even take breaks on Holidays and Sundays. If you need any information on any of our Products & Services, If you need to lodge a complaint or if you just need to give feedback on any of our Products or Services, just dial 021-111-ISLAMI (475264).

ہم وعدہ کرتے ہیں کہ آپ کو اسی معیار کی ذاتی خدمت اور توجہ ملے گی جو آپ ہماری برانچز سے توقع کرتے ہیں۔

You may choose to speak to us at anytime, Just Dial 021-111-ISLAMI (475264).

Self Service Banking

خصوصیات

BankIslami offers Banking at your finger tips. Forget about rushing off to the Bank during office hours or waiting in queues – switch to Banking that’s quick, secure and so very convenient. BankIslami Self Service facility provides you the convenience and ease of making transactions or getting your account details by just making a call to 021-111-ISLAMI (475264).

آپ سادہ مینیو کا انتخاب کرتے ہوئے درج ذیل فون بینکنگ سیلف سروس کی سہولتیں حاصل کر سکتے ہیں۔

  • ۔ بیلنس کی معلومات
  • ۔ٹرانزیکشنز کی تفصیلات
  • ۔ پاکستانی رپوں میں رقوم کی منتقل

BankIslami Digital Onboarding is a portal where customers can open their Accounts digitally without visiting any BankIslami Branch.

Initially following Islami Accounts are offered through BankIslami Digital Onboarding Portal.

  • Islami Asan Digital Current Account (Currency: PKR)
  • Islami Asan Digital Savings Account (Currency: PKR)
  • Islami Asan Digital Sahulat Account (Currency: PKR)
  • Islami Bachat Account (Currency: PKR, USD, GBP & EUR)
  • Islami Premium Savings Account (Currency: PKR & USD)
  • Islami Current Account (Currency: PKR, USD, EURO, GBP, AED, JPY, SAR & CAD)
English Tutorial

Urdu Tutorial

https://bankislami.com.pk/wp-content/uploads/2022/06/Raast-Logo-160x160.png

What is Raast:

Raast is Pakistan’s first instant payment system that enables end-to-end digital payments among individuals, businesses and government entities instantaneously.

Raast with BankIslami:

BankIslami in compliance with SBP has integrated Pakistan’s fastest payment system for their valued customers by simply using their mobile numbers as their Raast ID.

Raast Features:

  • Instant Payment
  • No Transaction Fee
  • Anywhere, Anytime
  • Secure & Reliable 

Raast Payment Channels:

  • BankIslami Mobile App
How to Registered for Raast Services?
1
2
3
4
5
6
7
8

Step 1: Login to mBankislami Mobile App

Step 2: Go to Menu and select Raast Management

Step 3: Tap on Create Raast ID

Step 4: Select the account you want to link

Step 5: Confirm the details you have entered

Step 6: Enter OTP given at your registered number/Email address

Step 7: Raast ID created successfully

How to create Raast Beneficiary?

Step 1: Login to mBankislami Mobile App

Step 2: Go to Menu and select Raast Management

Step 3: Tap Create Raast Beneficiary

Step 4: Add Raast Beneficiary via Address Book or Mobile Number

Step 5: Confirm the details you have entered

Step 6: Raast Beneficiary sucessfully created

How to Pay via Raast Beneficiary?

Step 1: Login to mBankislami Mobile App

Step 2: Go to Menu and select Raast Management

Step 3: Tap on Beneficiary Funds Transfer

Step 4: Select your account and select Beneficiary then enter amount to transfer

Step 5: Enter OTP given at your registered number/Email address

Step 6: Raast Beneficiary payment successfully made.

How to Pay via Raast Non-Beneficiary?

Step 1: Login to mBankislami

Step 2: Go to Menu and select Raast Management

Step 3: Tap on Non Beneficiary Funds Transfer and Enter Raast ID/ IBAN number or select Raast ID from address book and Enter Amount

Step 4: Enter OTP and confirm

Raast with BankIslami

BankIslami in compliance with SBP has integrated Pakistan’s fastest payment system
for their valued customers by simply using their mobile numbers as their Raast ID.

BankIslami

Ways To Bank

Whatever your inclination, BankIslami offers advantageous ways of aiding you the manner in which you need.

urاردو